Tuesday, September 30, 2014

អត្ថន័យ​ របស់​ ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​ ក្នុង សង្គម​ខ្មែរ​

អត្ថន័យ​ របស់​ ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​ ក្នុង សង្គម​ខ្មែរ​

----------------------------------------------------------
បើ​ពិនិត្យមើល​បរិបទ​ទូទៅ​នៃ​ទំនៀមទម្លាប់ យើង​ឃើញថា ពិធី​នេះ​គឺជា​ប្រពៃណី​អាយ​របស់​អម្បូរ​មន​-​ខ្មែរ ដែលជា​រដ្ឋវាសី​ពោលគឺ ពុំមែន​ជាម​រតក​អរូបី​មកពី​ឥណ្ឌា​ឡើយ​។ មានន័យថា ជំនឿ​នេះ គឺជា​ផ្នែក​មួយ​យ៉ាងសំខាន់​នៃ​ទស្សនវិជ្ជា​របស់​សហគម​ន៍​ខ្មែរ​ដើម និង​មនុស្ស​ខ្មែរ ឥណ្ឌា​និយម ដែល​ផ្តើមចេញពី​ជំនឿ​លើ​ភាពផ្ទុយ​គ្នា ឬ​ភាពជា​គូបដិបក្ខ​នៃ​បាតុភូតធម្មជាតិ ដែល​គ្រប់គ្រង​លោក​យើង​នេះ ដូចជា​ធាតុ​ក្តៅ​-​ត្រជាក់​, ទឹក​-​ភ្លើង​, ល្អ​-​អាក្រក់​, ព្រៃ​-​ស្រុក​, ស្លាប់​-​រស់​, ភ្លឺ​-​ងងឹត ហើយ​មួយវិញទៀត​សោត ទស្សនៈ​វិទ្យា​នេះ ក៏មាន​លក្ខណៈ​ជាស​កល​ផងដែរ​។​
សូមបញ្ជាក់ថា ខ្មែរ​បុរាណ​ជឿថា ចំនួន​ព្រលឹង​ដែល​សណ្ឋិត​ក្នុង​ខ្លួនប្រាណ​មនុស្ស​ម្នាក់ៗ មាន​ទាំងអស់​ទៅដល់​១៩ ហើយ​កា​លើ​មួយ​ភាគ​ធំ​នៃ​ធាតុ​ដ៏​សំខាន់​នេះ ដែល​ទ្រ​ទង់​ជីវិត​កុំ​ឲ្យ​រលត់​សាបសូន្យ​នោះ ត្រូវបាន​បាត់បង់​កាលណា កាលនោះ​នឹង​ធ្លាក់ខ្លួន​ឈឺ​ជា​បន្តបន្ទាប់​។ ម្ល៉ោះហើយ គេ​ត្រូវ​ទៅរក​គ្រូអាចារ្យ ប្រារព្ធ​ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​ទាំងនោះ​ឲ្យ​ត្រឡប់មក​សណ្ឋិត​ក្នុង​ខ្លួន​វិញ​។ បើ​ពុំ​ដូច្នោះ​ទេ ព្រលឹង​ទាំងនោះ​នឹងមិន​ត្រឡប់មកវិញ​ឡើយ ហើយ​អ្នកមាន​ជម្ងឺ​អាច​ទទួល​មរណកាល​ដោយ​យថាហេតុ​។​
ក្បួន ឬ​តម្រា​ហៅ​ព្រលឹង​នាគ ដើម​ស​.​វ​ទី​២០ (​ឯកសារម​.​ត)
ក្បួន ឬ​ តម្រា​ ហៅ​ព្រលឹង​នាគ ដើម​ស​.​វ​ទី​២០ (​ឯកសារម​.​ត)
​លោកគ្រូ ឬ​អាចារ្យ​ដែល​ប្រារព្ធ​ពិធី​នេះ ត្រូវ​ចេះ​ចាំ​អត្ថបទ​ហៅ​ព្រលឹង​យ៉ាង​ស្ទាត់ ហើយ​គាត់​អមដោយ​
អ្នកជំនួយការ​ម្នាក់​ដែលជា​អ្នករៀបចំ​គ្រឿង​បណ្តា​ការ ដូចជា​បាយសី​១៩​ជាន់ (​ដែល​តំណាង​ឲ្យ​ព្រលឹង​ទាំង ១៩) ចេក អំពៅខ្មៅ ចានបាយ​ព្រលឹង​៘
សូម​ជម្រាប​បន្ថែមថា ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​អាច​ប្រារព្ធ​ឡើយ​ដោយមាន​រយៈពេល​ពីមួយ​ថ្ងៃ​ទៅ​៣​ថ្ងៃ ហើយ​ជួនកាល​គ្រូអាចារ្យ​ត្រូវ​សូត្រ​ពាក្យ​ហៅ​ព្រលឹង​ជា​ច្រើនដង​ផងដែរ​។ អ្វីដែល​គួរកត់សម្គាល់​គឺថា ក្នុងពេល​សូត្រ​ក្បួន​ហៅ​ព្រលឹង លោកគ្រូ​យក​អំបោះ​មក​ចងដៃ​អ្នក​ជម្ងឺ ហាក់បីដូចជា​អំពាវនាវ​កុំ​ឲ្យ​ព្រលឹង​ដែល​ទើបតែ​ត្រឡប់មកវិញ ក្រោយពី​បាន​រត់​ខ្ចាត់ខ្ចាយ​កុំ​ឲ្យ​បាត់បង់​តទៅទៀត​។
គួរបញ្ជាក់​ផងដែរ​ថា នៅ​ខេត្ត​សុ​រិ​ន្ទ្រ បុរីរម្យ ក្បួន​ហៅ​ព្រលឹង​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ខាងលើនេះ សម្រាប់​ប្រារព្ធ​នៅពេល​ដែលមាន​មនុស្ស​ធ្លាក់ខ្លួន​ឈឺ ត្រូវបាន​កត់ត្រា​ជា​លាយលក្ខណ៍អក្សរ​ជា​ក្រាំង​សស្ត្រា​ស្លឹករឹត ឬ​សៀវភៅ​នៅឡើយ ព្រោះថា​ជា​ពាក្យ​ដែល​គេ​សូត្រ​ផ្ទេរ​ពី​មាត់​មួយ​ទៅ​មាត់​មួយ ពី​ជំនាន់​មួយ​ទៅ​ជំនាន់​មួយទៀត ដោយ​មិន​ដាច់​។ រីឯ​ប្រទេស​កម្ពុជា​វិញ ច្បាប់​សំណេរ​ដៃ​ទាំងនោះ​ភាគច្រើន​ត្រូវបាន​គេ​យកទៅ​បោះពុម្ព​ជា​សៀវភៅ​។​
ជាមួយគ្នា​នោះ យើង​ត្រូវ​កត់ត្រា​បន្ថែមទៀតថា ដោយសារតែ​ពិធី​នេះ ពុំមាន​វត្តមាន​ក្នុង​មហាជាតក ឬ​ជាតក​ព្រះ​វេស្សន្តរ ដែល​ច្បាប់ដើម​សរសេរ​ជា​ភាសាបាលី តែមាន​ក្នុង​ច្បាប់​សម្រាយ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ យើង​អាច​សន្និដ្ឋានបាន​យ៉ាង​ត្រឹមត្រូវ​ថា ទំនៀមទម្លាប់​ខាងលើនេះ​មិនមែន​មកពី​ប្រទេស​ឥណ្ឌា ឬ​ក្លិង្គ​នោះទេ​។ ការលើកឡើង​បែបនេះ សម​ហេតុ​ផ​ផល​ណាស់ ព្រោះថា បងប្អូន​ខ្មែរលើ​ក៏មាន​ជំនឿ​បែប​ខ្មែរ​ដូច្នេះ​ដែរ ដូច​ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​ស្រូវ​ក្នុងពេលដែល​ត្រូវ​ចាប់ផ្តើម​ទុំ ឬ​ផើម​។​
សូម​រំ​ឮ​ក​ឡើង​ថា ក្នុង​រឿង​មហា​វេស្សន្តរ ឬ​មហាជាតក ដែលជា​សមិទ្ធផល​ផ្នែក​អក្សរសិល្ប៍​ខ្មែរ​ដ៏​ល្បីល្បាញ ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​ត្រូវបាន​ប្រារព្ធ​ឡើង​ដោយ​ព្រះបាទ​ស្រីសញ្ជ័យ​ព្រះបិតា​របស់​ព្រះ​វេស្សន្តរ នៅពេលដែល​ជាលី និង​ក្រឹ​ស្នា​បាន​ត្រឡប់មក​នគរ​វិញ​។​
ទាក់ទង​នឹង​អត្ថន័យ​ស៊ីជម្រៅ យើង​អាច​បញ្ជាក់​បន្ថែមថា ដូច​ពោល​ខាងលើ ពិធី​ហៅ​ព្រលឹង​គឺជា​បុណ្យ​ឆ្លង​មួយ​យ៉ាងសំខាន់​ពី​ស្ថានភាព​អវិជ្ជមាន (​ដូចជា​ភាពល្ងង់ខ្លៅ​, ឈឺ​, ព្រៃផ្សៃ​យង់ខ្នង​, ក្នុងព្រៃ​ស្មសាន​, ស្លាប់​រស់​ឡើងវិញ​) ទៅជា​វិជ្ជមាន (​ចេះដឹង​, សុខ​សប្បាយ​, ស៊ី​វិ​ល័យ​) ពី​អាក្រក់​ទៅជា​ល្អប្រសើរ​ដូច​ប្រក្រតី​៘​
កុំភ្លេចថា ការបែងចែក​លោក​យើង​នេះ​ទៅជា​ភាព​បដិបក្ខ​ទ្វេ​គី គឺជា​ទស្សន​វិទ្យា​ដែល​មា​លក្ខណៈ​ជាស​កល​។ ម្ល៉ោះហើយ នៅពេលដែល​សង្គម​មាន​ការ​ដាច់​តំណ​ឡើងវិញ​។ ចំពោះ​ការដាក់​ដំណ​នេះ ជាទូទៅ គេ​ជឿថា គឺ​បណ្តាលមកពី​ខ្មោច បិសាច ធ្មប់ អាប ខ្មោច មេបា ដូនតា នោះ​ដែលជា​អ្នក​ឃុំ​ចាប់​ព្រលឹង​ទាំងនោះ គេ​ត្រូវ​ប្រារព្ធ​ពិធី ដើម្បី​ស្តារ ឬ​ផ្សាភ្ជាប់​តំណ​ឡើងវិញ តាមរយៈ​ខ្មែរ​អំបោះ​។​
​បើ​និយាយ​ម្យ៉ាងទៀត តាមរយៈ​ពិធី​កម្មនេះ​ព្រលឹង​ដែល​បាត់បង់​ទៅហើយនោះ នឹងត្រូវ​វិលត្រឡប់​មក​ប្រភព​ធាតុ​ដើម​វិញ ជាហេតុ​ញ៉ាំង​ឲ្យ​មាន​ស្ថានភាព​ថ្មី​មួយ​ដែល​ប្រកបដោយ​តុល្យភាព​ដូច​ប្រក្រតី​៕ (​ម​.​ត្រា​ណេ)

No comments:

Post a Comment

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks