Tuesday, September 30, 2014

អាវ​យ័ន្ត​របស់​ព្រះបាទ​អង្គឌួង (១៨៤២-១៨៥៩)

អាវ​យ័ន្ត​របស់​ព្រះបាទ​អង្គឌួង (១៨៤២-១៨៥៩)

------------------------------------------------------------
​តាម​ឯកសារ​ស្រាវជ្រាវ យ័ន្ត​ខ្មែរ​ដែលមាន​ច្រើន​ប្រភេទ​ត្រូវបាន​នាំចូល​ក្នុង​អតីត​ទឹកដី​ខ្មែរ តាំងពី​សម័យ​នគរ​ភ្នំ ឬ​ហ្វូ​-​ណន តាមរយៈ​ការផ្សព្វផ្សាយ​នៃ​លទ្ធិ​សាសនា​ឥណ្ឌា​ធំៗ ព្រហ្មញ្ញសាសនា និង​ព្រះពុទ្ធសាសនា​។ ថ្វីត្បិតតែ​មាន​ប្រភពពី​ឥណ្ឌា ដែលជា​ទឹកដី​កំណើត​ក្តី ក៏ប៉ុន្តែ​នៅ​ប្រទេស​ឥណ្ឌា​មិនមាន​ការនិយម​ប្រភេទ​យ័ន្ត​ដូច​នៅ​កម្ពុជា​ឡើយ ដូច​ករណី​អាវ និង​មួក​យ័ន្ត​ជាដើម​។
អាវ​យ័ន្ត​របស់​ព្រះបាទ​អង្គឌួង (១៨៤២-១៨៥៩​នៃ​គ​.​ស​) ឯកសារ សាលា​បារាំង​ចុង​បូព៌ា​ប្រទេស​
អាវ​យ័ន្ត​របស់​ព្រះបាទ​អង្គឌួង (១៨៤២-១៨៥៩​នៃ​គ​.​ស​) ឯកសារ សាលា​បារាំង​ចុង​បូព៌ា​ប្រទេស​
នេះ​ស​ឲ្យ​ឃើញថា យ័ន្ត​ខ្មែរ​សព្វថ្ងៃនេះ គឺជា​ស្នាដៃ​ផលិតឡើង​ដោយ​គ្រូខ្មែរ​យ៉ាងពិតៗ ដែល​ចេះ​បង្កើត​នូវ​គំនូស​យ័ន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ ដោយ​ទេពកោសល្យ​ខ្ពស់​។ ជា​រៀង​រាល់ដង នៅពេលដែល​យាង​ទៅណា​ម្តងៗ ជាពិសេស​នៅពេល​ធ្វើសឹក​សង្គ្រាម ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ​តែងតែ​និយម​ប្រើ​អាវ និង​មួក​យ័ន្ត ហើយ​ការនិយម​យ័ន្ត​នេះ​បានក្លាយ​ទៅជា​ទម្លាប់​យ៉ាងសំខាន់​មួយ​សម្រាប់​ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ និង​ថៃ ដែលជា​និច្ចកាល គឺធ្វើឡើង​សម្រាប់​ការពារ​នៅលើ​សមរភូមិ​។​
ដូចនេះ​គោលបំណង​របស់​ការនិយម​អាវ ឬ​ពួក​យ័ន្ត​របស់​ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ ដូច​ករណី​អាវ​យ័ន្ត​របស់​ព្រះបាទ​អង្គឌួង កាលពី​ពាក់កណ្តាល​ស​.​វ​ទី​១៩ គឺ​ដើម្បី​ការពារ​ព្រះ​សុវត្ថិភាព និង​បង្កើន​ឆ​ន្ទះ​ដ៏​ម៉ោះ​មុត ដែលជា​វិធានការ​ចាំបាច់ ក្នុងការ​ធ្វើសឹក​សង្គ្រាម​មួយ​ដែល​អាច​នឹង​កើតមានឡើង ដូចជា​ការធ្វើដំណើរ​ជិត​ឆ្ងាយ តាមរយៈ​ការទទួល​នូវ​អំណោយ​ស័ក្តិសិទ្ធិ​នៃ​គំនូស​យ័ន្ត ដែល​ទ្រង់​គ្រង​លើ​ព្រះកាយ​។​
​វត្តមាន​របស់​អាវ​យ័ន្ត​ខាងលើ គឺជា​តឹកតាង​ជាក់ស្តែង​មួយ​បង្ហាញ​ឲ្យ​ដឹងថា ខ្មែរ​ចូលចិត្ត​ប្រជាប្រិយ និយម​យ័ន្ត ហើយ​ទម្លាប់​នេះ​បាន​ក្លាយទៅជា​វប្បធម៌​ជាតិ​យ៉ាង​ប្រាកដ​៕ (​ម​.​ត្រា​ណេ)

No comments:

Post a Comment

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks