Wednesday, October 1, 2014

​កំណត់ហេតុ​ស្តីពី​អក្សរ​សរសេរ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ដំបូងបង្អស់​ -

​កំណត់ហេតុ​ស្តីពី​អក្សរ​សរសេរ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ដំបូងបង្អស់​ -
-------------------------------------------------------------

​    ​ជាការ​ពិតណាស់​ដែល អក្សរ​ខ្មែរ​សព្វថ្ងៃ​ដែលមាន​ប្រភព​ចេញពី​អក្សរ​ឥណ្ឌា​ព្រ​ហ្មី (​ប​ល្ល​វៈ​) បាន​ឆ្លងកាត់​ដំណាក់កាល​វិវត្តន៍​ជាច្រើន​ដំណាក់កាល ចាប់តាំងពី​ស​.​វ​ទី​១ និង​ទី ២ ម ក ដោយបាន​ឆ្លងកាត់​កំណែទម្រង់​ច្រើន​ដំណាក់កាល មុននឹង​ឈានដល់​សម័យ​ទំនើប​យើង​នេះ​។​ម្យ៉ាងវិញទៀត យោងតាម​ស្ថានភាព​ជាក់ស្តែង ការប្រើ​តួអក្សរ​ឥណ្ឌា​នេះ បានផ្តល់​លទ្ធភាព​សម្រាប់​ជនជាតិខ្មែរ​គ្រប់បែបយ៉ាង​ទាំងអស់ ដូចជា​ការកត់ត្រា​នូវ​ព្រឹត្តិការណ៍​នានា ដែល​បាន​កើតឡើង​ក្នុង​សង្គមជាតិ ក៏ដូចជា​ការប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​គ្នា​ក្នុងសង្គម​ផងដែរ​។ 
    ​មិនមែន​ដូច​អ្នកខ្លះ​ជឿ​ដោយ​ច្រឡំ​នោះទេ​ថា ភាសា​ខ្មែរ​ស្ថិតក្នុង​អម្បូរ​ភាសា​ឥណ្ឌូ​-​អ៊ឺរ៉ុប​។ ស្ថិតក្នុង​អម្បូរ​ភាសាមន​-​ខ្មែរ ភាសា​នេះ​គ្រាន់តែ​បាន​ខ្ចី​ស័ព្ទ ឬ​ពាក្យ​សំស្ក្រឹត​-​បាលី​ពី​ឥណ្ឌា​ជាច្រើន សម្រាប់​អភិវឌ្ឍន៍​ភាសា​ដើម​ឲ្យ​ធំធាត់ រីកចំរើន​តែប៉ុណ្ណោះ ព្រោះថា ព្រម​ជាមួយគ្នានេះ ការដែល​ជនជាតិខ្មែរ​ក្នុង​អតីតកាល​បាន​ប្រារព្ធ​សាសនា​ធំៗ​ទាំងពីរ​របស់​ឥណ្ឌា គឺ​ព្រហ្មញ្ញសាសនា និង​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ទាំងពីរ​និកាយ (​ហិន​យាន ឬ​ថេរវាទ និង​មហា​ន​) តម្រូវ​ឲ្យ​ប្រើ​ភាសាសំស្ក្រឹត និង​បាលី ជា​ភាសា​យាន​។ បើ​ពុំនោះសោត ពួកគេ​ពិតជា​ពុំ​អាច​កត់ត្រា ផ្សព្វផ្សាយ ឬក៏​រក្សា​ក្បួនខ្នាត គម្ពីរ (​កំ​ពី​) ដីកា​រកោះ ពី​សម័យមួយ​ទៅ​សម័យ​ទៀត​បានជា​ដាច់ខាត​។ ហើយ​តាម​លទ្ធផល​នៃ​ការស្រាវជ្រាវ បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ភាសា​ជា​ផ្លូវការ ដែល​គេ​កត់ត្រា ហើយ​ប្រើប្រាស់​នៅ​ដើម​សម័យ​ប្រវត្តិសាស្ត្រ គឺ​ភាសាសំស្ក្រឹត​ច្រើនជាង​ភាសាបាលី​។​

​រូបភាព ១-២ : សិលាចារឹក K 600 ឬ Ka 290 វត្ត​គំនូរ អង្គរបុរី​, អភិរក្ស​ដ្ឋា​ន​អង្គរ (​ម​.​ត ១៩៩៣)

​    ​មានន័យថា ភាសា​ខ្មែរ ជា​ភាសា​ដោយឡែក​ពី​ភាសា​ឥណ្ឌា ដែល​ស្ថិតក្នុង​អម្បូរ​ឥណ្ឌា​-​អ៊ឺរ៉ុប​។ គួរ​
កត់សម្គាល់ថា អ្វីដែល​ទើប​ពោល​មាន​លក្ខណៈ​ស្របទៅនឹង​ទិន្នន័យ​ខាង​សិលាចារឹក ដែល​បានបង្ហាញ​បញ្ជាក់ថា ជាទូទៅ​ក្នុងសង្គម​ខ្មែ​ឬ​នា​សម័យ​ហ្វូ​-​ណន សាសនាព្រាហ្មណ៍​និយម ភាសាសំស្ក្រឹត​។ រីឯ​សម្រាប់​សាសនាព្រះពុទ្ធ​វិញ គេ​ក៏​និយម​ភាសាសំស្ក្រឹត​ផងដែរ តែ​ទន្ទឹមនឹងនេះ ក៏មាន​ការនិយម​ភាសាបាលី​ផង ដែល​វត្តមាន​ត្រូវបាន​គូសបញ្ជាក់​ចាប់តាំងពី​ស​.​វ​ទី ៦​មក​។ ហើយ​បន្ទាប់មក ចាប់តាំងពី​ស​.​វ​ទី ១៤​មក ទើប​ការប្រើ​ភាសាសំស្ក្រឹត​ត្រូវបាន​បញ្ឈប់​ជា​ស្ថាពរ ហើយ​ជំនួស​ដោយ​ភាសាបាលី រហូតដល់​ស្ថានភាព​បច្ចុប្បន្ន​។​
​    ​ជាទូទៅ​ប្រជាជន​ធម្មតា​ប្រើ​ភាសា​ខ្មែរ ប៉ុន្តែ​ទន្ទឹមនឹងនេះ នៅក្នុង​ជួរ​រាជរដ្ឋាភិបាល ឬក៏​នៅក្នុង​ព្រះបរមរាជវាំង រាល់​ឯកសារ​ជា​ផ្លូវការ​ត្រូវគេ​កត់ត្រា​ជា​ភាសាសំស្ក្រឹត ដែលជា​ភាសារ​ពិសិដ្ឋ ព្រោះ​ភាសា​នេះ តាម​ទេវ​កថា​វិទ្យា​ឥណ្ឌា គឺ​ត្រូវបាន​បង្កើតឡើង​ដោយ​ព្រះព្រហ្ម​។ ប្រហែលជា​ដោយសារ​ហេតុនេះហើយ ទើបបានជា​គេ​បាន​ប្រើពាក្យ​ព្រះ​អក្ខរា ព្រះ​បាលី ដើម្បី​សំដៅ​នូវ​តួអក្សរ​ទាំងឡាយ ដែល​ចារ​ក្នុង​គម្ពីរ​ខ្មែរ ក្នុង​អតីតកាល​។ 
​    សូម​រំឭកថា ប្រភព​សំណេរ​ដៃ​ចិន​នា​ដើម​ស​.​វ​ទី ៣ បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ក្នុង​ព្រះបរមរាជវាំង​នា​សម័យ​នោះ មានការ​និយម​សៀវភៅ​ដែល​គេ​តម្កល់​នៅ​កន្លែង​ទុក​ប​ណ្ណា​សារ​។​
​    ​ដូច្នេះ​ឃើញថា ភាសា​ជា​ផ្លូវការ គឺ​ភាសាសំស្ក្រឹត ដូច​ករណី​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​ជាច្រើន ដែល​គេ​បាន​ជួបប្រទះ​ជា​សក្ខីកម្ម​ស្រាប់ តែ​ប្រជាជន​ធម្មតា​និយម​ភាសា​ខ្មែរ​ដូនតា ដែល​ស្ថិតក្នុង​អម្បូរ​មន​-​ខ្មែរ​យ៉ាង​ប្រាកដ​។ ការដែល​គេ​ពុំបាន សរសេរ ឬ​ចារ​អត្ថបទ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​នៅលើ​សិលាចារឹក​មុន​ស​.​វ​ទី ៦ មិនមែន​មែន​ន័យ​ថា ខ្មែរ​គ្រ​ប់ម​ជ្ឍ​ដ្ឋា​ន ទូទាំងប្រទេស​សុទ្ធសឹង​តែ​ចេះ​ភាសាសំស្ក្រឹត​ទាំងអស់​នោះទេ​។ គេ​មិនត្រូវ​ច្រឡំ​ភាសា និង​តួអក្សរ​នោះឡើយ​។​
​    ​បញ្ហា​ដែល​ចោទឡើង​នៅទីនេះ គឺថា​តើ​តួអក្សរ​ដែល​បាន​សរសេរ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ដំបូងបង្អស់​នោះ គឺ​ស្ថិត​ក្នុងអម្លុង​សតវត្ស​រ៍ណា​ពិតប្រាកដ​?

​រូបភាព ១-២ : សិលាចារឹក Ka 28 មកពី​ចំបក់ វ​ល្លិ៍​ស និង ka 26 មកពី​ស្រុក​បា​សែត ខេត្តកំពង់ស្ពឺ​, សារមន្ទីរ​ជាតិ​ភ្នំពេញ (​ម​.​ត ២០០៥)

​    ​តាម​យោបល់​យើង ប្រសិនបើ​គេ​យក​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​មួយចំនួន​មក​ពិនិត្យ​សិក្សា ដោយមាន​ការវិភាគ​ល​ក្ខ​ណៈ​នៃ​តួអក្សរ​ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ យើង​អាច​នឹង​ដឹងថា មិនមែន​មានតែ​សិលាចារឹក K.600 ទេ ដែល​ត្រូវ​ចារ​ឡើង​នៅ​ឆ្នាំ ៦១១​នៃ​គ​.​ស នៅ​ទីក្រុង​អង្គរបុរី ឬ​វ​ធ្យា​បុ​រៈ នៅ​ខេត្តតាកែវ​។ ម្យ៉ាងវិញទៀត គេ​ក៏បាន​រកឃើញ​នូវ​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​មួយចំនួន​ទៀត សរសេរ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ តែ​ពុំមាន​ការតាំង​កាលបរិច្ឆេទ​ឡើយ​។​
​    ​សូមជម្រាបថា ទោះបីជា​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​ទាំងនោះ ពុំមាន​ការចុះ​កាលបរិច្ឆេទ​ក្តី ក៏ប៉ុន្តែ​ពិតជា​ស្ថិតក្នុង​សម័យកាល​មួយ​មុន​ការ​ចារ​នៃ​សិលាចារឹក K.600 ខាងលើនេះ ពោលគឺ ក្នុងអម្លុង​ចុង​ស​.​វ​ទី ៦ និង​ដើម​ស​.​វ​ទី​៧​យ៉ាង​ប្រាកដ​។ ជា​ឧទាហរណ៍​ជាក់ស្តែង យើង​អាច​យក​សិលាចារឹក Ka 26 និង Ka 28 ឬក៏​សិលាចារឹក​នៅ​ភ្នំ​សុពណ៍​កាឡី ដែល​ចារ​ក្នុង​រជ្ជកាល​របស់​ព្រះបាទ​ម​ហេ​ន្ទ្រ​វរ្ម័ន ជា​ឧទាហរណ៍​ស្រាប់​។​
​    ​មានន័យថា គឺ​អក្សរ​នៃ​ផ្ទាំង​សិលាចារឹក​ទាំងនោះ​ហើយ ដែលមាន​លក្ខណៈ​បុរាណ​ជាង ដែល​បានផ្តល់​កំណើត​ទៅ​ឲ្យ​សិលាចារឹក K.600 នៅ​អង្គរបុរី​។ ព្រោះថា តួអក្សរ​មាន​លក្ខណៈ​ចាស់​ជាង​ដោយ​ពិត​។ ហើយ​នេះ​ជា​អ្វីមួយ​ដែល​លោក​សាស្ត្រាចារ្យ ឡុង សៀម កាលពី​លោក​នៅមាន​ជីវិត​នៅឡើយ បាន​ស្រប​មតិ​និង​យើង​កាលពី​លោក​នៅមាន​ជីវិត​នៅឡើយ​។​
​    ​ជារួម អក្សរ​នៃ​ចារឹក​ទាំងនោះ គឺជា​ប្រភព​អារ្យធម៌​មួយ និង​តំណាង​ឲ្យ​ប្រទេសជាតិ​មួយ​ដ៏​រុងរឿង​ថ្កើងថ្កាន ដែល​យើង​ត្រូវតែ​ចាប់អារម្មណ៍ យកចិត្តទុកដាក់ ទោះបី​ជាមាន​ប្រភពពី​ឥណ្ឌា​ក៏ដោយ​។​
​    ​សូម​រំលឹក​ផងដែរ​ថា ក្រោយពី​ឥណ្ឌូ​រូបនីយកម្ម ពោលគឺ​ក្រោយពី​អនុវត្ត​នូវ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​នយោបាយ សេដ្ឋកិច្ច វប្បធម៌​តាមបែប​ឥណ្ឌា វប្បធម៌​ខ្មែរ​បាន​រីកចំរើន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​នៅ​ហ្វូ​-​ណន ឬ​នគរ​ភ្នំ ពីស​.​វ​ទី ១ ដល់​ឆ្នាំ ៦៤៩ នៃ​គ​.​ស ដោយមាន​ការប្រើ​តួអក្សរ​តាម​លំនាំ​ឥណ្ឌា​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍន៍​សង្គមជាតិ​។ 
​    សរុបសេចក្តី​មក យើង​អាច​ទទួលស្គាល់ថា ពី​ចុង​ស​.​វ​ទី ៦ និង​ដើម​ស​.​វ​ទី​៧ មា​ការកត់ត្រា​ជា​ភាសា​ខ្មែរ ជា​លើកដំបូង​បង្អស់ គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់ ក្រោយពី​ឆ្លងកាត់​កំណែទម្រង់​មួយចំនួន​។ គឺ​ប្រការ​នេះហើយ ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​កាន់តែ​រីកចម្រើន​សុះសាយ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​។ ការរកឃើញ​នូវ​ផ្ទាំងសិលា​ចារឹក​សរសេរ​ទាំ​ង​ជា​ភាសាសំស្ក្រឹត និង​ទាំង​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ផ្ទួនគ្នា ដែលមាន​លក្ខណៈ​កាន់តែ​វែង ហើយ​កាន់តែ​សមសួន​ទៅៗ​ក្នុង​តំបន់ គឺជា​ជំហាន​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​យ៉ាងសំខាន់ ដែល​បុព្វការី​ជន​ខ្មែរ​បាន​ឈានទៅដល់ ក្នុងការ​អភិវឌ្ឍ​ន៍វ​ប្ប​ធម៌ ដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់អារម្មណ៍​បំផុត​។​
​    ​ជា​អវសាន ផ្អែកលើ​អំណះអំណាង​ខាងលើនេះ យើង​អាច​សន្និដ្ឋានបានថា អក្សរ​ដែល​កត់ ឬ​សរសេរ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​បុរាណ​ដំបូងបង្អស់ ពិតជា​ត្រូវបាន​អនុវត្តន៍​ឡើង​ចាប់ពី​ចុង​ស​.​វ​ទី ៦ យ៉ាង​ប្រាកដ​៕ (​ម​.​ត្រា​ណេ​) - See more at: http://www.cen.com.kh/culture/detail_culturehistory/Y2E5ZTdiZTNiMmY#sthash.WDwOmFpD.dpuf

No comments:

Post a Comment

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks